top of page

Česká pošta i v roce 2022 připomene některá krušnohorská výročí

Petr Fišer

12. 5. 2022

Na návrh Krušnohorských novin (Českojiřetínského spolku) zřídí Česká pošta i v roce 2022 příležitostné přepážky pro připomenutí některých zajímavých událostí v Krušnohoří. Příležitostné přepážky se otevřou na zámku Jezeří, ve Vejprtech a v Oseku.

JEZEŘÍ. 5. července 2022 připomene Pošta Partner Horní Jiřetín ukončení třetího roku Krušnohoří v UNESCO. Na příležitostné přepážce bude k dispozici razítko vyrobené na jediný den. A proč právě na Jezeří? V loňském roce vydala Česká pošta společný aršík - Krušnohoří na Seznamu světového dědictví UNESCO a Zámek Jezeří. Omezení spojená s pandemií covid-19 bohužel narušila plánování doprovodných akcí. Inaugurace poštovního aršíku v regionu se tak musela omezit v roce 2021 na speciální poštovní přepážku, kterou byl právě na Jezeří zahájen třetí rok Krušnohoří na seznamu UNESCO, ten bude proto právě zde symbolicky ukončen. K dispozici bude speciální pamětní list autorů poštovní známky - Adolfa Absolona a Martina Srba. Původně plánované doprovodné akce plánují organizátoři až na rok 2022. V té době by už mělo být totiž otevřeno právě rekonstruované zámecké divadlo.

VEJPRTY. Od 15. července do 1. srpna 2022 bude připomínat vejprtská pošta 150 let nejstarší železnice, která přes hřebeny Krušných hor spojila Čechy se Saskem. Veprtská dráha (trať Chomutov - Vejprty - Annaberg) si právě k dnešnímu dni připomíná zahájení provozu pro nákladní dopravu. Dne 1. srpna 1872 pak vlaky na této krušnohorské trati poprvé překročily česko-saskou hranici.

OSEK. Ve dnech 20. a 21. srpna 2022 otevře Česká pošta speciální přepážku na nádvoří oseckého kláštera, která se v této době stává tradičně, již po staletí, cílem starobylé mariánské pouti. Příležitostné razítko ponese motiv "Vlakem na oseckou pouť". Poutní poštovní přepážka má připomenout jak aktivity vedoucí ke znovupropojení Moldavské dráhy, která prochází horní částí Oseka, tak iniciativu na záchranu spodního oseckého nádraží, které je součástí koloritu podkrušnohorské tzv. Kozí dráhy (na ní byl letos obnoven provoz v části Děčín-Telnice). Obě osecká nádraží sloužila návštěvníkům osecké pouti jako vstupní brána do města už od konce 19. století.

bottom of page